Arhivă
  • Afiseaza filtre
    • Selecteaza data:
    • Selecteaza categoria:

Detalii Știre

Anunț consultare piață în vederea necesității achiziției serviciului de consultanță privind achizițiile publice

marți, 27 decembrie 2016

Inapoi

Având în vedere necesitatea achiziției serviciului de consultanță, ca serviciu auxiliar prevăzut de Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, Serviciul public de asistență socială Constanța, cu sediul în Constanța, str. Unirii nr.104, tel. 0241.180102, e-mail office.spas.cta@gmail.com transmite prezentul anunț de consultare a pieței, ca etapă preliminară inițierii procedurii de atribuire, în temeiul art. 139 din Legea nr. 98/2016.

Necesitățile obiective ce caracterizează nevoia autorității contractante în raport cu care se organizează consultarea publică rezultă din dificultățile pe care le întâmpină ca instituție publică nou înființată, cu angajați noi în cadrul compartimentului programe, proiecte, achiziții.

Aspecte supuse consultării: servicii de consultanță în domeniul achizițiilor publice (cod CPV 79418000-7) conform art. 2 alin. (6) din H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016, în sprijinirea activității compartimentului intern specializat în domeniul achizițiilor, precum și pentru elaborarea documentelor/documentațiilor necesare parcurgerii etapelor procesului de achiziție publică și/sau pentru implementarea unor programe de prevenire/diminuare a riscurilor în achizițiile publice, vizând toate etapele, de la planificarea/pregătirea procesului, organizarea/aplicarea procedurii de atribuire și până la executarea/monitorizarea implementării contractului de achiziție publică/acordului-cadru, inclusiv în raport cu activitatea comisiei de evaluare și/sau soluționarea contestațiilor.

În cadrul prestării serviciilor menționate se vor avea în vedere etapele procesului de achiziție publica, conform art. 8 alin.(2) din HG nr. 395/2016:
a) etapa de planificare/pregătire, inclusiv consultarea pieței;
b) etapa de organizare a procedurii și atribuirea contractului/acordului-cadru;
c) etapa post atribuire contract/acord-cadru, respectiv executarea și monitorizarea implementării contractului/acordului-cadru, doar în ceea ce privește legislația specifică achizițiilor publice.

În cadrul procesului de consultare se vor avea în vedere și următoarele:
- Consiliere pentru întocmirea strategiei anuale de achiziție publică și în cadrul acesteia a programului anual al achizițiilor publice;
- Consiliere pentru alegerea unei proceduri de atribuire optime necesității create, dintre procedurile de atribuire prevăzute de Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
- Consiliere pentru realizarea strategiei de contractare pentru fiecare achiziție având valoare estimată peste pragurile stabilite de legile privind achizițiile publice;
- Consiliere în vederea respectării obligației de a utiliza mijloace electronice pentru aplicarea procedurilor de atribuire și pentru realizarea achizițiilor directe, astfel cum este prevăzut în actele normative;
- Îndrumarea pentru utilizarea SEAP în vederea publicării de anunțuri/invitații, documentații de atribuire, eventuale clarificări/erate etc., cu respectarea regulilor de publicitate în vigoare;
- Îndrumare pentru elaborarea/întocmirea documentației de atribuire – strategia de contractare, caietul de sarcini sau documentația descriptivă, fișa de date a achiziției, modele de formulare sau contract/acord-cadru;
- Consiliere pentru stabilirea criteriilor de calificare și selecție a ofertanților și stabilirea criteriului de atribuire;
- Furnizarea de modele de documente necesare a fi întocmite pe parcursul procedurilor de atribuire, precum și întocmirea și redactarea acestora, inclusiv a contractului de achiziție publică/acordului-cadru, precum și conceperea unor clauze contractuale;
- Notificarea prevederilor legislative în domeniul achizițiilor publice, precum și a altor informații utile cu privire la implicația acestora asupra activității;
- Îndrumare/consiliere pentru întocmirea punctelor de vedere la eventualele notificări și contestații ale agenților economici, pentru reprezentare în relația cu C.N.C.S., cu instanțele competente și formularea de întâmpinări/plângeri la Curtea de Apel, în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016;
- Asistență/consiliere pe parcursul derulării procedurii de atribuire;
- Cooptarea de experți pentru aspecte financiare și/sau legate de specificații tehnice.
- Orice alte aspecte prevăzute de legislația în vigoare.

Toate documentele care fac parte din dosarul achiziției vor purta viza consultantului.

Solicităm participarea acelor operatori economici care pot prezenta o experiență relevantă în domeniul achizițiilor publice și un portofoliu edificator de clienți.

Consultarea are ca obiect și estimarea unui preț al serviciilor, bazat pe eficiență, economicitate, eficacitate.

Rugăm operatorii economici interesați să participe la o întâlnire comună în data de 30.12.2016 ora 12.00, la sediul autorității contractante, în cadrul cărora se poartă discuții cu privire la opiniile, sugestiile sau recomandările pe care acestea le-au transmis.